תמלול הקלטות סתר לבית משפט

מה זה הקלטות סתר?

הקלטה היא אחת הראיות האמינות והחותכות ביותר. היא הראייה אשר תשרת אתכם הכי טוב במהלך הליך משפטי. זאת כמובן כל עוד ההקלטה בוצעה תוך עמידה בדרישות חוק הראיות. בשנים האחרונות הצורך בתמלול הקלטות סתר לבית משפט עולה. הסיבות לכך רבות ומגוונות. אבל העיקרית היא משום שעם התקדמות הטכנולוגיה, כל אחד יכול להקליט. וכך, זכינו לחיות בעולם בו אנו יכולים להשמיע את מה שנאמר בזמן אמת. לפני שעורכי הדין התערבו, לפני שהתביעה החלה. כשהאדם שעכשיו הוא היריב הכי גדול שלנו עדיין היה חבר או שכן קרוב.

האזנת סתר איננה הקלטת סתר

האזנת סתר אסורה על פי חוק. אך חשוב להבין, אין בארץ דבר כזה הקלטת סתר. מותר לכול אדם להקליט כל שיחה שהיה חלק ממנה. וכן כל שיחה שבית המשפט יסבור שאדם סביר יכול היה לשמוע אותה. כן, כן, קראתם נכון, אתם יכולים להקליט כל שיחה. כול עוד אתם חלק ממנה. או שומעים אותה משום שהאדם שהקלטתם ביצע אותה במקום בו יכולתם לשמוע אותה. ולכן, לא נכנסת תחת ההגדרה של תמלול הקלטות סתר.

אך על אף שהפסיקה מתעדכנת חדשות לבקרים. עדיין, רבים נרתעים לעשות שימוש בראיות מסוג זה. ובצדק. אנשים מניחים שכל הקלטה נכנסת תחת ההגדרה של האזנת סתר. כפי שזו מוגדרת ב-חוק האזנות סתר התשל"ט-1979

במקרים רבים, הקלטת סתר תהיה ראייה כשרה לחלוטין וניתן להציג אותה בפני בית המשפט. אז על מנת לא להחמיץ הזדמנות לחומר ראייתי בעל משמעות מכרעת לתיק שלך. אנו ממליצים להיוועץ בעו"ד המתמחה בתחום. הוא ידע האם ההקלטה שיש בידכם היא לא הקלטת סתר וניתן להגישה כראייה לבית המשפט.

תמלול הקלטת סתר- ראייה בלתי ניתן להפרכה

אי אפשר להתווכח עם תמלול הקלטות סתר. שהרי הדברים נאמרו בזמן אמת על ידי הצד השני. על ידי הקלטתו ללא ידיעתו נוכל להשיג ראייה חד משמעית. וכך להוכיח שהצדק עימנו. רוב האנשים לא חושבים שמקליטים אותם. לכן הם נוטים לדבר בחופשיות, שהרי כל מה שלא נכתב, לא נחשב.

ולכן, כשאתם מבצעים הקלטת סתר חשוב לזכור כמה דברים.

כאשר מקליטים את הצד השני מבלי ליידע אותו ניתן לגלות מה הוא חושב באמת. אנו יוצרים מצב שבו הוא חש בנוח להתבטא בכל דרך שתעלה על רוחו. כך ניתן לחשוף את רחשי לבו הכנים ביותר של הצד השני, שכן אלה תועדו בזמן אמת ללא מסננים.

אנו בטוחים ביכולתנו לספק לכם את הפתרונות המתאימים ביותר לכל הצרכים שלכם. צרו קשר בכל שעה.

אודות המרכז הישראלי לתמלול והקלטה

ההקלטה קבילה כל עוד אתם חלק מהשיחה

הקלטה לא נחשבת כהאזנת סתר כל עוד המקליט הוא חלק מהשיחה. גם הקלטה שהתבצעה במקום בו אדם סביר יכול היה לשמוע אותה קבילה כראייה.

בהגשה לבית המשפט הקלטה כראייה יש לזכור, זמנו של בית המשפט קצר. ולכן לרוב ההקלטה לא תישמע על ידי השופט או הדיין. על כן את ההקלטה שבידכם עליכם להעביר לחברת תמלול. חברה שתתמלל את השיחה עבורכם. ותצרף חוות דעת מומחה המאשרת כי כל מה שנשמע בהקלטה נכתב בתמליל. כולל צעקות, בכי, רעשים חריגים. משום שמטרת התמלול היא לייתר את הצורך להאזין להקלטה. התמלול חייב להיות מדויק ולתאר בפירוט את כל מה שנאמר ונשמע בהקלטה.

טיפים לביצוע הקלטה

אבל לא בתיאוריה אנו עוסקים, אלא בכלים לביצוע. אז הנה כמה טיפים לביצוע הקלטה שתוכל לעזור לכם בבית המשפט.

  • עדיף לנסות ולנהל שיחת חולין עם הצג שכנגד כשאנו מקליטים אותו.
  • חשוב לא להתעמת איתו ולא לאיים עליו. אלה עלולים למנוע ממנו מלשתף במידע מפלילי.
  • גם אם שואלים אתכם האם אתם מקליטים את השיחה. תכחישו. כן, כן, זה מותר. גם אם נשאלתם באופן מפורש אם אתם מקליטים ועניתם שלא. הקלטת הסתר עדיין קבילה.
  • וודאו כי ההקלטה עובדת. והעבירו את הפלאפון למצב טיסה, כך לא ייכנסו שיחות שיקטעו את ההקלטה.
  • פנו לחברת תמלול מקצועית אשר מתמחה בתמלול הקלטות סתר. חברה מקצועית, בעלת ניסיון בתחום, תדע למנוע מכם לעשות טעות. ולתמלל הקלטה שנכנסת תחת המגבלות של האזנת סתר לא חוקית. תחתית הטופס

ההקלטה קבילה כל עוד אתם חלק מהשיחה

הקלטה לא נחשבת כהאזנת סתר כל עוד המקליט הוא חלק מהשיחה. גם הקלטה שהתבצעה במקום בו אדם סביר יכול היה לשמוע אותה היא הקלטה קבילה כראייה. שוב, כול עוד אתם חלק מהשיחה.

בהגשה לבית המשפט הקלטה כראייה יש לזכור, זמנו של בית המשפט קצר. ולכן לרוב ההקלטה לא תישמע על ידי השופט או הדיין. על כן את ההקלטה שבידכם עליכם להעביר לחברת תמלול. חברה שתתמלל את השיחה עבורכם. ותצרף חוות דעת מומחה המאשרת כי כל מה שנשמע בהקלטה נכתב בתמליל. כולל צעקות, בכי, רעשים חריגים. משום שמטרת התמלול היא לייתר את הצורך להאזין להקלטה. התמלול חייב להיות מדויק ולתאר בפירוט את כל מה שנאמר ונשמע בהקלטה. גם אם ההקלטה לא באיכות טובה, ניתן לשפר אותה. בשביל זה אנחנו כאן. 

לפי החוק הקלטות יחשבו האזנת סתר אסורה אם

  • מדובר בהקלטת דברים שבינו לבינה או הקלטה למטרת עבירה.
  • אסור להקליט או להאזין לשיחה אם השיחה נעשתה למטרת ביצוע עבירה. או למטרת גילוי דברים שבינו לבינה והם פוגעים בצנעת הפרט.
  • הקלטת חקירה על-ידי נחקר.
  • פרקליטות המדינה אוסרת הקלטה סמויה של חקירה על ידי הנחקר. וזאת מחשש לשיבוש הליכי משפט. החריג הינו במקרה בו ההקלטה נעשית בגלוי ותישמר כחלק מתיק החקירה.
  • הקלטת עובד מדינה את מעבידו או חברו.
  • סעיף 17 לחוק שירות המדינה (משמעת), תשכ"ג-1963 וסעיף 40.2 לתקנון שירות המדינה (התקשי"ר). מהווים סעיפי סל לעבירות משמעת במסגרת שירות המדינה. על פי הפסיקה הקלטת סתר של עובד את רעהו או הממונים עליו מתנהג בצורה שאינה הולמת את עובד המדינה. זו מהווה עבירת משמעת.

אנו ממליצים להקליט תמיד

היום, כשכל כך קל להקליט באופן אוטומטי שיחות טלפון, המלצתנו, תקליטו הכל. אתם מנהלים הרבה שיחות? העלו פעם בשבוע את ההקלטות לענן. עדיף לשמור עם תאריך.

אתם אף פעם לא יודעים מי נמצא בצד השני של הקו, ולאן השיחה תתפתח. הקשרים עם האנשים בחיינו משתנים כהרף עין. מה שנכון היום, כבר לא יהיה נכון מחר. אז תקליטו, תחשבו על זה כתעודת ביטוח. כי כפי שהסברנו, מותר לכם להקליט הכל. 

בתור חברה שתמללה אלפי תמלילים של הקלטות סתר לבית המשפט, ראינו ושמענו הכל. ואנו מבינים שכל לקוח הוא עולם ומלואו. בדרך כלל לא מקליטים בסתר מישהו שאוהבים או רוצים בטובתו. צוות החברה ילווה אתכם עם המון סבלנות עד לאורך כל התהליך. התקשרו עוד היום והצטרפו ללקוחותינו שבזכות תמלול מדויק, ניצחו במשפט.

*כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. 

מאמרים נוספים

האם כל אחד יכול לתמלל לבד?

האם כל אחד יכול לתמלל לבד?

האם כל אחד יכול לתמלל שיחה ולהציגה כראיה בבית המשפט? התשובה היא חד משמעית לא. בלב ההליך המשפטי עומדת שאלת טוהר הראיות. אמות מידה משפטיות קובעות כי כל תמלול המוגש

קרא עוד »
תצהיר תמלול חתום על ידי עורך דין

תצהיר תמלול חתום על ידי עורך דין

חוות דעת מומחה או תצהיר תמלול? מה ההבדל? מה יותר טוב? מאמר זה מבהיר את התפקיד המכריע של תצהיר תמלול חתום על ידי עורך דין. ואת האחריות על המתמלל שיוצר את התמלול. בנוסף, נעמיק במשמעותו של תצהיר תמלול באישור דיוק התמליל וביתרונותיו בתחום התמלול המשפטי. לבסוף, נבחן את ההשלכות האפשריות של תמלול לא מדויק על הליך משפטי.

קרא עוד »
החסרונות בתמלול אוטומטי

החסרונות בתמלול אוטומטי

בעוד ששירותי תמלול אוטומטיים הופכים לכלי פופולרי יותר ויותר עבור עסקים, מחנכים וחוקרים. בשל המהירות והמחיר המשתלם שלהם, הם מגיעים גם עם שפע של חסרונות. בפוסט זה נפרט את החסרונות בתמלול אוטומטי. כגון בעיות דיוק, חוסר הבנה הקשרית, מגבלות שפה והיעדר דיסקרטיות.

קרא עוד »