הכל על תמלול הקלטות לבית המשפט

הקלטה והצגתה כראייה- ההבדל בין ניצחון לבין הפסד במשפט

בהליכים משפטיים רבים נעשה שימוע בשיחות שהוקלטו אשר יש בתוכנן על מנת להוכיח את טענות מי מהצדדים.
על מנת שהקלטה זו תשמש כראייה, יש לבצע תמלול של ההקלטה ולהגישה כמסמך כתוב המכיל את תוכנן לידי בית המשפט. 
תמלול הקלטות עשוי לשמש ככלי ראייתי חזק ביותר. אך על מנת שיהיה קביל, חשוב שהתמלול ייעשה על ידי מומחה וישקף באופן מלא את מה שהקולט. ולכן, מקצועיות נותן השירות היא בעלת חשיבות מכרעת בהפקת תמלול מדויק. כמו כן נדרשת חוות דעת מומחה המפרטת את ניסיונו של המתמלל ומעידה על אמינות התמלול.

רק חברת תמלול יכולה לבצע תמלול לבית משפט

אינכם יכולים לתמלל הקלטות לבד. תמלול ייחשב כראייה בבית המשפט רק כאשר הוא נעשה על ידי חברה מומחית בתחום. ורק כאשר היא מגבה את התמלילים בחוות דעת מומחה לבית המשפט.

  • עבודת המתמלל הינה עבודה אשר דורשת כישרון, ניסיון ודייקנות.
  • המתמלל מאזין להקלטה ובמקביל מקליד את הנאמר על מסמך בפורמט ועל פי הכללים אותם קבע בית המשפט בפסיקה לאורך השנים.
  • תמלול מדויק צריך לשקף את כל מה שנאמר ונשמע בהקלטה, ולשייך את הדברים הנאמרים לדוברם.
  • ובמקביל לכל אלה, על המתמלל להקפיד על כללי הפיסוק שכן פסיק לא במקום יכול לשנות לחלוטין את משמעות המשפט.
  • חשוב מאוד לפנות לחברה בעלת ניסיון, אשר מעסיקה מתמללים מוכשרים ומבצעת הגהה כפולה על עבודתה.
  • והכי חשוב, לא לתמלל לבד– תמליל הקלטה ייחשב כראייה בבית המשפט רק אם הוא יבוצע על ידי מתמלל מקצועי וכולל בחוות דעת מומחה בהתאם לחוק. 

בעל דין לא יכול לתמלל בעצמו משום שבית המשפט מתייחס לתמליל כראייה ולא מאזין להקלטה עצמה, ולכן על מבצע התמליל להיות אדם לו אין חשש לניגוד עניינים. 

אנו בטוחים ביכולתנו לספק לכם את הפתרונות המתאימים ביותר לכל הצרכים שלכם. 
צרו קשר בכל שעה, ואנו נשמח לענות על כל שאלה שיש לכם.

תמלול הקלטות לבית משפט

מה לשאול כשאתם בוחרים חברת תמלול

ישנם היבטים רבים אשר בהם יש להתחשב כשבוחרים ממי לרכוש שירותי תמלול. חפשו בגוגל, היכנסו לאתר של החברה, תתרשמו מהאתר, תתקשרו, תשאלו שאלות. תבינו מול מי אתם עובדים, וודאו שהחברה מבטיחה לכם תמלול איכותי, ומעניקה אחריות על שירותיה ולא תדרוש כספים נוספים על תיקונים או הגהות. כי זכרו, אתם רוכשים שירות בעל ערך רב, זה לא המקום לחסוך כמה שקלים אשר עלולים בסופו של דבר לעלות לכם ביוקר. 

וודאו כי החברה מעסיקה מתמללים מקצועיים ואיכותיים בעלי: 

  • מיומנויות כתיבה – על התמלול להיות מוקלד במיומנות גבוהה, בזריזות וללא שגיאות הקלדה. תמלול בו יש שגיאות כתיב, מילים חסרות ואפילו טעויות פיסוק עשוי לשנות את משמעות תוכן ההקלטה ולהידחות על ידי בית המשפט.
  • דייקנות – תמלול דורש דייקנות רבה שכן מתמלל לא מנוסה עלול להחמיץ פרטים חשובים. פרטים אלו עשויים להיות בעלי חשיבות מכרעת לאמינות התמליל כראייה.

לבית משפט חשוב להגיע עם הטוב ביותר

אנו יודעים שאתם נמצאים כעת בסערת רגשות. בכל הליך משפטי ישנן המון אמוציות ושיקול הדעת שלנו לא במיטבו. ולכן חרטנו על דגלנו הוגנות ודייקנות, שירות ויחס אישי. אנו נלווה אתכם לאורך כל התהליך, החל מקבלת קבצי השמע ועד להגשת התמליל וחוות הדעת לבית המשפט.

*כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. 

מאמרים נוספים

האם כל אחד יכול לתמלל לבד?

האם כל אחד יכול לתמלל לבד?

האם כל אחד יכול לתמלל שיחה ולהציגה כראיה בבית המשפט? התשובה היא חד משמעית לא. בלב ההליך המשפטי עומדת שאלת טוהר הראיות. אמות מידה משפטיות קובעות כי כל תמלול המוגש

קרא עוד »
החסרונות בתמלול אוטומטי

החסרונות בתמלול אוטומטי

בעוד ששירותי תמלול אוטומטיים הופכים לכלי פופולרי יותר ויותר עבור עסקים, מחנכים וחוקרים. בשל המהירות והמחיר המשתלם שלהם, הם מגיעים גם עם שפע של חסרונות. בפוסט זה נפרט את החסרונות בתמלול אוטומטי. כגון בעיות דיוק, חוסר הבנה הקשרית, מגבלות שפה והיעדר דיסקרטיות.

קרא עוד »
תמלול הקלטות

תמלול שיחות

מה זה תמלול שיחות? מי מבצע תמלול הקלטות לבית המשפט? מה הוא תמלול מקצועי? איזה סוג של שיחות ניתן לתמלל? כמה זה עולה? והאם אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם?. בואו נעשה קצת סדר בעולם החדש אליו אתם נחשפתם. במאמר הזה ננסה לעזור לכם לנווט בעולם החדש הזה, של תמלולים.

קרא עוד »