הקלטת שיחה או ישיבה רבת משתתפים

למה להקליט שיחה או ישיבה?

הקלטת שיחה או ישיבה רבת משתתפים יכולה להיות קריטית. לעיתים אף לשמש כ"שובר שוויון" במקרה בו היא מוצגת כראייה בבית משפט. אז נכון שתמיד עדיף לקוות לטוב אך חשוב לא פחות להתכונן לגרוע ביותר. ויש לכם בכיס את המפתח לניצחון, באמצעות הטלפון הנייד שלכם אתם יכולים להקליט כל מפגש. יכול ויאמרו בו דברים שיכולים לסייע לכם במקרה של אי הסכמות עתידיות. ולאחר מכן, תוכלו להשתמש באותה הקלטה כראייה על ידי תימלולה והגשתה לבית המשפט.

מדוע להקליט שיחה או ישיבה רבת משתתפים?

לעתים, אתם עלולים למצוא עצמכם בקונפליקט נקודתי או משבר מתמשך – אישי או עסקי. ואם לא הקלטתם אז מעבר לזיכרון שלכם ולמה שנכתב אין כל ראייה שיכולה להוביל לחקר האמת. וממצבים כאלה ניתן להימנע על ידי הקלטה. כך, אם תצטרכו, תמיד תהיה לכם פוליסת ביטוח בצורת ראייה חותכת.

אז אם זומנתם לשימוע, עומדים לקיים ישיבה עסקית עם משקיעים או זכיינים. אולי צפויה לכם ישיבת ועד בניין שבה ידונו דברים חשובים. ובעיקר פגישה עם אנשים עימם אתם מסוכסכים חשוב מאוד. הצטיידו במכשיר הקלטה, והקליטו. מדובר ככל הנראה על הדבר האחרון שתחשבו לקחת אתכם לפגישה. אך מדובר על מכשיר שיעניק לכם ראש שקט ואת הידיעה כי האמת בידכם.

הקלטת ישיבה עדיפה על כל חוזה

ההבדל בין ניהול פגישה לבין חלופת התכתבויות היא פשוטה. כאשר אדם כותב מסמך, לרוב הוא יחשוב רבות על כל מילה שנכתבת. ולא רק במקרים של חוזים או הסכמים מחייבים. גם כשאדם כותב הודעת WhatsApp לחבר, לבוס, לעובד או למכר הוא כותב לאחר מחשבה.

בפגישות לא כך מתנהלים הדברים. אנשים מדברים, עונים, מגיבים, לא שמים לב לכל מילה שנאמרת. לא חושבים לפני כל הצהרה שלהם, ולרוב גם לא זוכרים מה אמרו. מה שלא נכתב, לא קיים. אז גם אם אתם בפגישה בה נערך פרוטוקול, או נרשמים הדברים, ישנו ערך מוסף להקלטה. שכן בה תוכלו לשמוע את כל מה שלא נכתב, ובדרך כלל אלה הדברים החשובים ביותר במקרה של אי הסכמות.

ולכן הקפידו על הקלטת כל שיחה או ישיבה רבת משתתפים בה אתם נוכחים. על מנת שתוכלו לתמלל אותה לאחר מכן ולהשתמש בה כראייה בבית המשפט.

אנו בטוחים ביכולתנו לספק לכם את הפתרונות המתאימים ביותר לכל הצרכים שלכם.
צרו קשר בכל שעה, ואנו נשמח לענות על כל שאלה שיש לכם.

אנו בטוחים ביכולתנו לספק לכם את הפתרונות המתאימים ביותר לכל הצרכים שלכם. 
צרו קשר בכל שעה, ואנו נשמח לענות על כל שאלה שיש לכם.

תמלול הקלטות לבית משפט

את מי להקליט?

  • הבטחה של העמיתים שלכם לאחוזים מסוימים / עמלות המגיעות לכם.
  • התחייבות ללוחות זמנים, הישגים, עמידה ביעדים, כל הסכמה על תנאים.
  • שימוע לפני פיטורים, חשוב לתעד את השיחה לצורך. שימוש עתידי בבית המשפט
  • במקרה חלילה של איום או סחיטה, יש לכם תיעוד.
  • מקרים של לשון הרע, דיבה, ניכור הורי, מה שהוקלט הוא ההוכחה.

למה חשוב להקליט פגישות?

אם נאמר לכם דבר אחד, אך בפועל הדברים התנהלו אחרת, ההקלטה שבידכם תשמש כראייה בבית המשפט. כפי שאמרנו, אנשים לא זוכרים מה נאמר בלהט הרגע. בטח ובטח אם השיחה האמורה התרחשה זמן רב טרם הגעתכם לבית המשפט. אי אפשר להתווכח עם הקלטה. גם אם נכתב דבר אחד בהסכם אך בעל פה הוסכמו דברים נוספים, ההקלטה תוכיח זאת ותגבר על ההסכם הכתוב. אם יש לכם הקלטה של התנערות גסה של אנשים עסקים, קולגות, או מכרים וחברים. גם אתם בדרך לניצחון וחשיפת האמת.

רק הקלטה זה לא מספיק לבית משפט

חשוב להדגיש: גם אם בידכם הקלטה באיכות נפלאה, לא ניתן להציג אותה לבדה כראייה בבית המשפט. על מנת שההקלטה תתקבל כראייה יש לתמלל אותה ולהגיש אותה בצירוף חוות דעת מומחה. עבודת התמלול מתמקדת בהפיכת ההקלטה לטקסט, כך שהשופט יוכל להתרשם מהפגישה בה נכחתם ואותה הקלטתם. 

כל מילה חשובה בתמלול שיחה או ישיבה רבת משתתפים

רוצים דוגמא? בבקשה, אותו משפט, אחד עם פסיק והשני בלי, תקראו ותראו איך המשמעות משתנה.
לא מספיק מה שאתה רוצה– כלומר, מה שאתה רוצה הוא לא מספיק.
או
לא מספיק מה שאתה רוצה– כלומר, די עם מה שאתה רוצה.
והנה אחת בה המשמעות הפוכה לחלוטין:

לא אני רוצה– אני לא רוצה, אתה רוצה.
או
לא, אני רוצה– אני כן רוצה, אני ולא אתה.

למה קשה לתמלל ישיבה עם מספר דוברים

כי מאוד חשוב לוודא על ביצוע:

  • תמלול יסודי ומקיף של כל ההקלטה – על ידי צד בלתי קשור ושאין לו עניין בנושא.
  • זיהוי הדוברים בהקלטה – בית המשפט בוחן הקלטות מסוג זה במשנה זהירות. שכן ישנה חשיבות רבה למי אמר מה, זיהוי לא נכון של דוברים יכול לשנות את כל משמעות השיחה.
  • הקפדה על הבנת התוכן הנאמר ושמירה קפדנית על כללי פיסוק, שכן פסיק לא במקום יכול לשנות את המשמעות של כל המשפט.
  • העברת "הלך הרוח" במהלך הפגישה – חשוב מאוד שהתמליל ישקף את הדברים מעבר למילים. צעקות, היסוסים ואפילו שתיקות חייבות לקבל ביטוי בתמליל הסופי אותו אתם מגישים לבית המשפט.
  • תמלול על ידי חברה מוכרת, אשר מגבה את התמלול בחוות דעת מומחה לבית המשפט.

*כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי באתר משמש כמידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. 

מאמרים נוספים

האם כל אחד יכול לתמלל לבד?

האם כל אחד יכול לתמלל לבד?

האם כל אחד יכול לתמלל שיחה ולהציגה כראיה בבית המשפט? התשובה היא חד משמעית לא. בלב ההליך המשפטי עומדת שאלת טוהר הראיות. אמות מידה משפטיות קובעות כי כל תמלול המוגש

קרא עוד »
תצהיר תמלול חתום על ידי עורך דין

תצהיר תמלול חתום על ידי עורך דין

חוות דעת מומחה או תצהיר תמלול? מה ההבדל? מה יותר טוב? מאמר זה מבהיר את התפקיד המכריע של תצהיר תמלול חתום על ידי עורך דין. ואת האחריות על המתמלל שיוצר את התמלול. בנוסף, נעמיק במשמעותו של תצהיר תמלול באישור דיוק התמליל וביתרונותיו בתחום התמלול המשפטי. לבסוף, נבחן את ההשלכות האפשריות של תמלול לא מדויק על הליך משפטי.

קרא עוד »
החסרונות בתמלול אוטומטי

החסרונות בתמלול אוטומטי

בעוד ששירותי תמלול אוטומטיים הופכים לכלי פופולרי יותר ויותר עבור עסקים, מחנכים וחוקרים. בשל המהירות והמחיר המשתלם שלהם, הם מגיעים גם עם שפע של חסרונות. בפוסט זה נפרט את החסרונות בתמלול אוטומטי. כגון בעיות דיוק, חוסר הבנה הקשרית, מגבלות שפה והיעדר דיסקרטיות.

קרא עוד »