איזה שאלות לשאול כשבוחרים מתמלל?

יש לכם הקלטה-אתם צריכים תמלול

כשאתם צריכים להגיש הקלטה לבית משפט אתם חייבים לתמלל אותה. ואם זו פעם ראשונה שאתם עושים את זה חשוב שתדעו איזה שאלות לשאול כשבוחרים מתמלל. מה ההבדל בין מתמלל עצמאי לחברת תמלול? כי יש הבדל גדול. במאמר זה אסביר לכם את ההבדלים בין חברת תמלול לבין מתמלל עצמאי. כי אם אתם רוצים להגיש תמלול לבית משפט, בחירת הגוף שיבצע עבורכם את התמלול היא קריטית.

מה ההבדל בין מתמלל עצמאי לבין חברת תמלול?

ההבדל העיקרי בין חברת תמלול לבין מתמלל עצמאי הוא במשאבים ובניסיון שיש לחברת תמלול. כיום תחום התמלול, לצערנו, הוא תחום פרוץ לגמרי. כל אחד יכול לפרסם מודעה בגוגל ולהכריז על עצמו כמתמלל. רק חברת תמלול, מקצועית ורצינית, תוכל להעניק לכם שירותי תמלול שישמשו אתכם בבית המשפט. 

חברת תמלול עובדת עם מתמללים בעלי ניסיון רב אשר לכל אחד מהם ניסיון בנישה שונה של תמלול. שכן יש הבדל בין תמלול הקלטות לבית משפט,. תמלול ראיונות או תמלול ישיבות רבות משתתפים. מתמלל שעובד מהבית לא עובר הדרכות, אף אחד לא מבקר את עבודתו. ובדרך כלל ניסיונו, רב ככל שיהיה, לא יאפשר לו לספק לכם את מה שאתם צריכים. חוות דעת מומחה לבית המשפט היא תנאי לקבילות התמלול כראייה. מתמלל עצמאי לא יוכל לעמוד בבית המשפט ולהגן על התמלול שביצע.

תמלול הקלטות לבית משפט

איזה שאלות לשאול כשבוחרים מתמלל?

כשאתם פונים למתמלל עצמאי, חשוב מאוד שתשאלו את השאלות הנכונות. אלה השאלות שאתם צריכים לשאול כשבוחרים מתמלל:.

כמה שנות ניסיון צבר המתמלל. השאלה הראשונה צריכה להיות האם יש לו ניסיון בתמלול קבצי שמע. מתמלל טוב הוא מתמלל בעל ניסיון רב בסוגים שונים של הקלטות.

איך מתבצע התמלול? .שלא יעבדו עליכם- אין תוכנות תמלול אוטומטיות שמתמללות בעצמן. מתמלל מקצועי ידע לומר לכם באיזו תוכנה הוא משתמש. אם הוא לא יודע לענות על השאלה הזו. המשיכו לחפש.

האם הוא יכול לתמלל קבצים בעלי איכות שמע נמוכה. מתמללים בעלי ניסיון רוכשים עם הזמן תוכנות מיוחדות לשיפור קבצי שמע. כך יכול המתמלל להתמודד גם עם הקלטות בעלות איכות נמוכה ניתנות לתמלול.

חוות דעת מומחה לבית המשפט. תמליל ללא חוות דעת מומחה לבית המשפט לא יתקבל כראייה. יתרה מכך, בהתאם להוראות סדר דין אזרחי, המתמלל יכול להידרש להופיע בבית המשפט.
מתמלל עצמאי, גם אם יצרף חוות דעת לתמליל, לא ידע כיצד להתמודד עם חקירה בבית המשפט. וכך בעצם אתם נותנים לצד שכנגד על מגש של כסף את האפשרות לדחיית התמליל כראייה.

איך בוחרים מתמלל- מחיר מול איכות

כמו בכל תחום, מחיר גבוה לא מבטיח איכות גבוהה. אך מחיר נמוך לא אומר שהמתמלל לא טוב. אז איך מאזנים בין המחיר לעלות?. 

  • מתמללים עצמאיים לרוב יציעו מחירים זולים משמעותית מחברות תמלול. התמחור הנמוך נובע מהרצון ללכוד כמה שיותר לקוחות. ומשום שאף אחד לא מפקח עליהם, הם יכולים לתמלל מהר ובאופן לא מקצועי. הם לא יופיעו בבית המשפט אם יעלה הצורך. ההתייחסות היא שגר ושלח. וכך זה גם נראה.
  • עבורכם, הכי חשוב שהתמליל יהיה מדויק ויהווה ראייה קבילה. מחיר נמוך עלול לעלות לכם ביוקר כשהוא בא על חשבון האיכות.
  • שיטות התמחור משתנות בין מתמלל למתמלל. יש מתמללים שגובים לפי עמוד. שאלו מה זה אומר עמוד? כמה שורות יש בעמוד. מה גודל הגופן. מה המרווח בין השורות. 
  • וודאו כי המתמלל יהיה זמין עבורכם גם אחרי ששילמתם. משום שבדרך כלל התשלום מתבצע טרם קבלת התמליל, עליכם לוודא שהמתמלל. שבחרתם מבין שהעבודה שלו לא נגמרת עד שאתם מרוצים.

בין אם אתם פונים למתמלל עצמאי או לחברת תמלול חשוב לברר איתם מראש כמה עולה תמלול.

יחס אישי וזמינות של חברת תמלול

השאלה איך בוחרים מתמלל היא בעצם השאלה האם בכלל לבחור מתמלל. מניסיוננו, תמיד עדיף לבחור חברת תמלול. החברה היא זו שבוחרת את המתמלל. מכשירה אותו, ומעניקה לו את התנאים לביצוע עבודתו.

אך זה לא מספיק, כי חשוב גם לדעת איזה חברת תמלול לבחור. השירות הייחודי שהחברה שלנו מעניקה ללקוחותינו הוא הגהה על כל תמליל. חברתנו מלמדת את המתמללים כיצד לתמלל. מבצעת בקרת איכות על כל תמליל ועומדת לשירותכם מרגע שליחת ההקלטה ועד קבלת התמליל. ונמשיך ללוות אתכם עד הניצחון במשפט.

לא צריך לבחור מתמלל- צריך לבחור בנו

כבעלת החברה, אני מקפידה לעבור ולבצע הגהה על כל תמליל שאנו מבצעים. עם ניסיון של למעלה מ-16 שנים בתמלול מסוגים שונים, אני יודעת בדיוק מה אתם צריכים. אני מעניקה ללקוחות החברה יחס אישי וזמינות מלאה 24/7. מעורבת בכל התהליך, מקבלת ההקלטה ועד הגשת תמלול בצירוף חוות דעת מומחה לבית המשפט.

אז איזה שאלות לשאול כשבוחרים מתמלל? לא שואלים, בוחרים אותנו.

מאמרים נוספים

הקלטה ותמלול שיחות

הקלטה ותמלול שיחות

היבטים משפטיים ואתיים של הקלטה ותמלול שיחות הקלטת שיחות היא נושא מורכב ורגיש, המעורר שאלות משפטיות, אתיות וחברתיות מגוונות. אך עם התפתחות הטכנולוגיה והנגישות הגוברת של. אמצעי הקלטה, הקלטה ותמלול

קרא עוד »
תמלול ותרגום מרוסית לעברית

תמלול ותרגום הקלטות מרוסית לעברית

בשנים האחרונות גוברת המודעות לחשיבותם של שירותי תמלול ותרגום מרוסית לעברית, במיוחד בתחום המשפטי. כאשר ראיות קריטיות, כגון הקלטות אודיו, מוצגות בשפה זרה, הן עלולות לאבד את משמעותן ואת כוחן

קרא עוד »
האם כל אחד יכול לתמלל לבד?

האם כל אחד יכול לתמלל לבד?

האם כל אחד יכול לתמלל שיחה ולהציגה כראיה בבית המשפט? התשובה היא חד משמעית לא. בלב ההליך המשפטי עומדת שאלת טוהר הראיות. אמות מידה משפטיות קובעות כי כל תמלול המוגש

קרא עוד »