חשיבות הקלטות בתביעות בבית המשפט

הקלטות הינן ראיות קבילות וחשובות

החשיבות של הקלטות בתביעות בבית משפט היא עצומה. שכן בבית המשפט החלטות מתקבלות על סמך ראיות בלבד. במקרים של פלוני אמר כך ואלמוני אמר כך בית המשפט יתקשה מאוד לפסוק. ולכן חשוב להביא זאת בחשבון כאשר מתכננים להגיש תביעה, או כשצריכים להתגונן בפני תביעה שהוגשה נגדכם. הקלטות הן הראיות הטובות ביותר במקרים רבים שכן לא ניתן להתווכח עם הקלטה. מה שנאמר בזמן אמת, סביר שהוא כוונת הדובר. בלי פילטרים ובלי תכנון מראש.

שימוש בהקלטות בתביעות בבית משפט

בעולם מושלם, כשאתם חותמים על חוזה מול מישהו, מעסיק, עובד, שותף עסקי, ספק שירות תקשורת, או נותן שירות אחר, יש חוזה. לחוזה זה שני הצדדים מחויבים הא ותו לא. במקרה של סכסוך או שהתגלעו אי הסכמות מגיעים הצדדים לבית המשפט. באמתחתם חוזים, מסמכים רשמיים, אסמכתאות וראיות למכביר. בית המשפט בוחן את הראיות, ומכריע בהתאם.

אבל מה קורה כאשר אין ראיות ברורות וחד משמעיות?. כך המצב במקרים רבים בהם אנו בסכסוך עם בן זוג, שכן. עם ספקי שירותי תקשורת, שותפים עסקיים ומעסיקים עימם אין לנו חוזים כתובים. כך כשאנו מגיעים לבית המשפט אין לנו ראיות פיזיות חד משמעיות. במקרה זה אנו נדרשים להציג ראיות אחרות. והראייה הכי טובה, היא הקלטה.

חשיבות הקלטה כהוכחה מול נותני שירותים

הקלטות חשובות בבית המשפט בעיקר בתביעות נגד בתי עסק ונותני שירותים. כשאנו מתקשרים לספק שירות בדרך כלל נשמע את אותה הקלטה. "חלק מהשיחות מוקלטות לצורך בקרה ושיפור איכות השירות". אך לצערנו, לפי הפסיקה כיום, שיחות המוקלטות על-ידי החברות עומדות לרשותן בלבד. ולכן מומלץ תמיד להקליט שיחות עם חברות תקשורת ועם ספקי שירות אחרים. שכן אלה, כשתפנו אליהם בבקשה לקבלת השיחה שבה הובטחו הבטחות רבות. או שיאמרו שהשיחה לא הוקלטה, או שיסרבו להעביר אותה אליכם ללא צו של בית משפט.

אנו בטוחים ביכולתנו לספק לכם את הפתרונות המתאימים ביותר לכל הצרכים שלכם. צרו קשר בכל שעה.

תמלול הקלטות לבית משפט

כיצד בית המשפט שוקל הקלטה כראייה

פסיקת בתי המשפט קובעת כי ניתן להגיש הקלטה כראיה כפוף לשלושה תנאים.
תנאי טכני – הבוחן את מהימנות ואמינות סרט ההקלטה.
תנאי מהותי – המוודא את קבילות תוכנה של ההקלטה.
ותנאי פורמאלי – הבודק אם אינה נכנסת תחת הקטגוריה של תמלול הקלטת סתר.  

אך המבחן האמיתי הינו תמיד מהותי ולא טכני. האם מבחינה מהותית, ההקלטה משקפת נאמנה את מה שאירע. אם יסבור בית המשפט כי ישנה חשיבות להקלטה. ברוב המקרים ימצא את הדרך להכשיר את ההקלטה ולקבל אותה כראייה.

מדוע חייבים לתמלל את ההקלטות

תקנות בית המשפט קובעות כי הקלטה תוגש לבית המשפט מתומללת ובצירוף חוות דעת מומחה כחוק. תקנות אלה תוקנו לאור העלייה בשימוש בהקלטות כהוכחות. וההבנה כי בית המשפט לא יכול להאזין לשעות של הקלטות. בע"פ 869/81  מוחמד שניר נ' מדינת ישראל נקבע כי התמליל הוא כלי עזר משני. כי האמור בו מותנה בכושר ההבנה הכללי של המאזין, העורך את התמליל. בחדות החושים שלו כביטויה בכושר התפיסה והאבחנה וכן בבהירות חושיו ובדריכות הכללית כהתגלמותה בכושר הריכוז. וכן ההקשבה כדי לדקדק ולדייק על-מנת שלא לאבד כל מלה, כל רחש או כל גוון קולי.

משום שבית המשפט מסתמך על התמליל ככתבו וכלשונו עליו להיות מדוייק. כולל זיהוי מלא של הדוברים, וכתיבה של כל מילה או רחש, בית המשפט חייב להבין את רוח הדברים. זאת על מנת שראייה זו תתקבל כראייה קבילה בעלת משקל מכריע בפסק הדין. ומכן נובעת חשיבות הקלטות בתביעות בבית המשפט.

למה לבחור במרכז הישראלי לתמלול והקלטה

כשאתם בוחרים חברת תמלול, אל תמהרו לבחור בחברה שתציע לכם את המחיר הכי זול. אל תתפתו לתמלל אצל אנשים שמתיימרים להיות מתמללים ומבטיחים הבטחות בעלמא. רק חברה בעלת ניסיון רב תוכל לבצע זיהוי מלא של הדוברים ולספק לכם תמליל קביל. אנו, במרכז הישראלי לתמלול והקלטה מקפידים כי על מילה תכתב ומבצעים הגהה כפולה על כל תמלול. אנו עובדים לילות כימים על מנת להכין לכם תמלול מדויק. כזה אשר יצעיד אתכם צעד משמעותי לקראת ניצחון במשפט.

מאמרים נוספים

האם כל אחד יכול לתמלל לבד?

האם כל אחד יכול לתמלל לבד?

האם כל אחד יכול לתמלל שיחה ולהציגה כראיה בבית המשפט? התשובה היא חד משמעית לא. בלב ההליך המשפטי עומדת שאלת טוהר הראיות. אמות מידה משפטיות קובעות כי כל תמלול המוגש

קרא עוד »
החסרונות בתמלול אוטומטי

החסרונות בתמלול אוטומטי

בעוד ששירותי תמלול אוטומטיים הופכים לכלי פופולרי יותר ויותר עבור עסקים, מחנכים וחוקרים. בשל המהירות והמחיר המשתלם שלהם, הם מגיעים גם עם שפע של חסרונות. בפוסט זה נפרט את החסרונות בתמלול אוטומטי. כגון בעיות דיוק, חוסר הבנה הקשרית, מגבלות שפה והיעדר דיסקרטיות.

קרא עוד »
תמלול הקלטות

תמלול שיחות

מה זה תמלול שיחות? מי מבצע תמלול הקלטות לבית המשפט? מה הוא תמלול מקצועי? איזה סוג של שיחות ניתן לתמלל? כמה זה עולה? והאם אתם יכולים לעשות את זה בעצמכם?. בואו נעשה קצת סדר בעולם החדש אליו אתם נחשפתם. במאמר הזה ננסה לעזור לכם לנווט בעולם החדש הזה, של תמלולים.

קרא עוד »